ponedeljek, 20. junij 2011

prijateljice čebelice

Več kot teden dni se "nabira prah" na fotografijah in mislih, povezanih s prijateljicami čebelicami. Prsti nekako ne poletijo po tipkovnici, sploh ne v te namene. Ampak včeraj, včeraj sem si le rekla, da prav moram napisat, čeprav se mi ne da lih. :))

Včeraj sem na Brezjah prenašala stole, se zafrkavala z random folkom, za počitek pa sem si izbrala prostor ne daleč od glavnega dogajanja. V sadovnjaku zadaj, sem namreč s kotičkom očesa takoj opazila čebeljnjak. Star čebelar, je najprej misli, da sem se izgubila in po nesreči zavandrala na nevarno območje. Na srečo sem ga v parih minutah uspela prepričati, da nisem zašla in me res ne skrbi, če me bo katera od čebel pičila (eh, koga briga alergija, kajne? ;))

Prav prijeten klepet je to bil. Sem se lahko pohvalila s tem, da so naše čebele trenutno na paši - kostanj in lipa na Kambreškem. 
Ti čebeljnjaki sicer niso naši, ma so pa lušni. :)
Z izkušenim čebelarjem sva poklepetala tudi  bolezni, ki je pri njemu zaenkrat še ni. Sva se kar hitro strinjala, da upava, da tako tudi ostane. Za razliko od situacije na naših koncih, kjer je bolezni čebel (pre)več. Toliko, da je kar nekaj časa veljala prepoved prevažanja čebel - da se bolezen ne bi razširila iz doline. Potem pa so veterinarji le dovolili prevoze na druge paše. Jupi!

Pogovorila sva se seveda tudi o tem kako so pridne čebele. Razložil mi je svojo zgodbo o začetku čebelarske kariere. In kako sedaj, po 60 letih čebelarjenja, sliši čebele. Že po zvoku VE kdaj bodo rojile, kdaj so brez matice, kje je matica. Kako roj spraviš v panj, brez plezanja po drevju. :)

WAW! Kaj vse lahko človek izve iz kratkega pogovora z nekom, ki se res spozna. Res sem mu fouš, za ves čas, ki ga lahko preživi v čebeljnjaku in posveča čebelam, za vse izkušnje, ki jih ima. WAW! Jst bi tudi. Sedela zraven čebelnjaka in opazovala čebele, kako letijo - kako si pretegujejo krila izven čebeljanjaka in kako prihajajo nazaj z nogami, pretežkimi od cvetnega prahu v znak, da je z njihovim domo vse v najlepšem redu, saj lahko tako oborožene ponudijo najboljšo hrano zalegi v panju. 

Seveda, sem se vmes pohvalila s svojim prvim panjem:
Moj prvi panj - narejenec.
A ni najlepši dvosatar kar ste jih kdaj videli? Včeraj je praznoval prvi teden obstoja. Kako je nastal? Iz enga "močnega" panja (kjer močen pomeni, da čebele sicer ne hodijo v fitnes, jih je pa v panju kar precej, ok - ogromno dosti), je moj glavni čebelar - učitelj- vzel dva sata s staro zalego. Stara zalega so ličinke stare že vsaj teden dni, prepoznamo jih po tem, da so celice lepo zaprte. Zakaj stara zalega? Zato:
Kupljena matica v "embalaži" še s parimi čebelami in doooosti futra, ki se ga ne vidi)
Gotovo sem vam že povedala, da matico čebele vzredijo zgolj na podlagi hrane, ki jo nastavijo zraven jajčeca (ali bele pike, kot mu pravim). Nekoliko "boljše" hrane - matičnega mlečka. Vsak, ki je matični mleček že kdaj poskusil, se bo strinjal, da je morda res zdrav, ampak ne tako dober. :) Seveda je to možno, le dokler je jajčece še mlado, staro kak dan ali dva. Po celem tednu pa gotovo ne več. 

In če želimo v panj dati tujo (kupljeno) matico, je dobro, da vemo, da je čebele ne bodo same vzredile. Tako bodo vedela, da je ta matica edina možnost, za preživetje panja in jo bodo medse pač morale sprejeti. Hahaha. Matica s številko 44 in začasnim imenom Francka se je tako vselila v zgornji panj. In sama sem najbolj ponosna na to. In sem se seveda tudi pohvalila izkušenemu čebelarju, ki se mi je (z razlogom) režav v fris.

Zato mu nisem povedala, kako smo nove panje začeli fitrati s nasičeno razstopino sladkorja v vodi: 
Kako futramo nove dvosatarje.
Hrana je pri takih panjih pomembna, saj so notri sati z zalego... O tem, da je hrana in potomstvo navadno kar ločeno kot pri ljudeh otroška spalnica od shrambe, sem vam že razlagala.

Čebeljnjak z AŽ panji, spredaj pa še nakladni.
Klepet s izkušenim čebelarjem sem zaključila in se počasi vrnila nazaj na delo... z glavo polno veselja in drobnih nasvetov, ki mi jih je podelil. ZAKON!

No, in ta čebelar je razlog, da lahko sedaj preberete vse skupaj...