sreda, 3. december 2008

lučke

Tretjega decembra so v Ljubljani slavnostno prižgali lučke po ulicah.

Zakaj že prižigamo lučke? In to še z vsemi možnimi ceremonijami?

V bistvu si tega vprašanja nisem še nikoli zares postavila vse do danes, ko sem prebrala to objavo. Sej o lučkah nikoli nisem imela kaj dosti mnenja. Ko sem bila še majhna sem bila nad njimi nekako navdušena. Sedaj pa se mi zdi da gre stvar predaleč. Govorimo o veliko mestnih številkah evrov, ki jih porabijo za postavitev, govorimo o velikih količinah evrov, ki gredo za električno energijo. Ne bom rekla, da bi šel ta denar lahko za tiste, ki ga dejansko potrebujejo, ali za projekte, ki bi se končno korektno izvedli (se pravi nasprotje od gradnje predorov, ožičenja AKja ipd.). Gre se za električno energijo - s katero je baje potrebno varčevati. Gre za svetlobno onesnaževanje okolja (da o drugem ne govorim). A sem že imenila gospodarsko krizo,?ki je že skorj nujna :D

Ampak nič od zgoraj naštetega me ne razjezi bolj kot to, da dejansko stvar postavijo, ker je taka navada - ker je pač veseli december (mimogrede: koliko ljudi je med veselim decembrom sploh veselih?). Ne res zakaj?

In ko sem prebrala objavo (link zgoraj)... ja, sori, nekatere stvari ki jih delamo so pač tudi posledica religije, ki obstaja na naših tleh že toliko časa. Dejansko se mi zdi to še najbolj sprjemljiv razlog (sem pa odprta tudi za druge). Lučke so namreč prižigali med molitvijo ob adventnem venčku in kasneje ob jaslicah. Sej vem, da se jaslic ne postavla ZELO dolgo, in da je tudi božično drevo zelo mlada navada (ki jo mimogrede tudi ne razumem).

Vsaj kdo se bo strinjal, da nas lučke ob cestah asocirajo na toplino, ljubezen in čarobnost decembra. In vse to izvira iz božiča (s tem mislim religijsko in ne CocaColinega pojmovanja).

PS: Zgornja objava morda kaže kot da je zame božič ena stvar povezana s Cerkvijo pač. Poudariti sem želela bistvo (da so lučke - vsaj v začetku decembra - čista bedarija), zato sem svoja verska prepričanja pustila ob strani.