torek, 26. april 2011

Dan proti KATEREMU okupatorju?

Slabe četrt stoletja živim na ozemlju Slovenije. Lahko bi rekla, da sem zrasla z državo, saj je bila ustanovljena v času ko sem se začela počasi zavedati sveta okoli sebe. Aktivno sem se izobraževala 8 let osnovne šole, 4 leta srednje šole in 4 leta na fakulteti. V vsem tem času, mi znotraj formalnega izobraževalnega kurikuluma niti enkrat niso razložili ZAKAJ imamo posamezne državne praznike. Ali o zgodovini naše države (ok, morda smo omenili leto 1991 - se vam zdi to dovolj?).

Edini, o katerem smo se aktivno učili in poslušali ter edini, za katerega zares vemo zakaj se gre je Prešernov dan, pa morda še dan reformacije. Slednji najbrž bolj zato, ker je bil v Vipavi rojen Sebastjan Krelj - sej se še spomnite Otročje biblije? Opisi in razlage za ta dva dneva so nam vedno gledali skozi ušesa. Tako kot je treba pri neposlušni mulariji in najstnikih!

Nisem sedela na ušesih! Resno nam prazniki v šoli niso bili predstavljeni. Niti dan državnosti ali morda dan samostojnosti in enotnosti. Vsebino teh praznikov sem bežno pobrala iz uvodnikov dnevnih novic na ta dan. Žalostno a ni? V bistvu se na dan samostojnosti in enotnosti niti nisem pretirano ozirala, ker imamo v župniji takrat farni praznik (žegenj konjev).

Zakaj imamo prvega in drugega maja dela prost dan nimam pojma. Za 27. april sem pa itak zelooooo dolgo mislila, da je povezan s Černobilom. Ok, gre za dan boja proti okupatorju. Kateremu? Italjanom? Nemcem? Avstrijcem? Morda Hrvatom v sodobnem času? morda Francozom z Ilirskimi provincami?? Kateremu okupatorju? Kar lahko z zdravo pametjo sklepam je, da ne gre za partizane. :P

Me je tega sram? Me je. Ne govorim v svoj zagovor - ampak se vam ne zdi, d ato niso eni taki podatki, po katerih bi morala vprašati strica gugla, da bi jih izvedela? Se vam ne zdi, da bi nam moralo bit to jasno še preden znamo napisatio pisan a?!?!

Kako žalosten je ta naš odnos do praznikov naše države! Vse kar nas zanima od praznika je to ali pade na vikend, ali pa bomo imeli podaljšan vikend. To, da se na ta dan v določenih poklicih dela, kot da bi bil navaden delovnik (in to še z dovoljenjem državne uprave!), da nas oglasi vabijo v določene trgovine, ker bodo prav na ta dan kupci prejeli popust.... žalostno.

Čigava je krivda? Ne vem. Niti me ne zanima. Kako odnos popraviti? Z izobraževanjem, ki hodi z roko v roki s kaznijo ob nespoštovanju teh dni. Kakšnimi kaznimi? Samo ne denarnimi! Z denarjem ne kupiš spoštovanja in tudi ne narodne zavesti.