ponedeljek, 25. april 2011

Deplirniki

Ob praznikih kot je velika noč, v medijih predvsem beremo in poslušamo o kulinariki... in čeprav ne bom rekla, da kulinarika ni pomembna, je le sredstvo in ne cilj teh praznikov. No, vsaj upam, da je.

V vipavski župnij smo včasih malo posebni ko se gre za večje krščanske praznike., posegamo po različnih vidnih sredstvih. Ne bom naštevala vseh, osredotočila se bom raje le na deplirnike. D E P L I R N I K E in ne depilirnike ali Bog ne da depilatorje, kot so nekateri razumeli. Deplirniki torej.

Deplirniki so, sociološko gledano, instistucija, brez katere si vipavski župljani ne moremo zares predstavljati dveh najpomembnejših praznikov v cerkvenem koledarju (božiča in Velike noči torej :)). V bistvu ne gre za institucijo, ampak za mlade fante/moške, ki so oblečeni v rdečih ogrinjalih in nosijo sveče.

Dobila sem celo eno njihovo fotko.*


Kakšna je njihova zgodba, zgodovina, zakaj točno so se pojavili in koneckoncev zakaj obstajajo samo v Vipavi nimam pojma. Danes sem se že cel da trudila, da bi izvedela še kaj več... preiskala sem vse Vipavske glase, ki jih imamo doma, zaslšala sem deplirnika... ampak na žalost mi ni uspelo izvedeti nič več.

Do takrat pa vsaj veste, da ima Vipava vsaj eno zanimivo posebnost in to so deplirniki - fantje v rdečih ogrinjalih, ki držijo sveče in se držijo svojih protokolov.

Nejki pa je, kej nje?

*avtorju fotografije se že vnaprej opravičujem, ker nisem vprašala za dovoljenje, ampak res ne vem kdo je bil. V kolikor se z objavo ne strinja oz. bi rad svoje ime poleg dela, bom željo seveda upoštevala. Baje jo najdete v koledarju, ki se ga je dobilo z revijo Ognjišče.