sreda, 2. julij 2008

čebele, drugič


V prejšnjem postu sem opisovala neprijetne dogodke povezane s čebelami. Danes pa morda kej več o lepih trenutkih in kakšni fotki.

Lepši trenutki povezani s čebelami - kje naj začnem?

Morde iz časov ko so čebele preselili na Nanos. Tisti časi so mi bili zelo všeč. Zakaj? Predvsem se nisem brigala za čebele-oče in stric sta delala okoli čebelnjaka nevemkaj - z mamo pa smo se odpravile po bližnjih travnikih nabirat gozdne jagode. Ne vem kdaj so minile minute, ure... ampak vedno so nas morali poditi v avto :) in vedno smo nabrale za nekaj posod gozdnih jagod... večinoma so že par ur po prihodu domov ni bilo več sledi za njimi- sej veste, gozdne jagode... njami...

Zanimivo pri čebelah pa je tudi točenje medu. Sej, moram priznat, da me je sram, ker nikoli nisem bila priča celotnemu procesu, ampak o strahu pred čebelami sem že govorila-kaj ne?

Stvar se namreč začne že zgodaj zjutraj. Čebelar se odpravi v čebelnjak, kjer iz panja pobere tisto satje, v katerem čebele shranjujejo med (o tem v nadaljevanju). Nato pa vse te sate odpeljejo na kraj kjer se zgodi grozen zločin. Ne zafrkavam se. Predstavljajte si, da živite v sestavljivi hiši in si jo super uredite, prav po svojem okusu. Napolnite si shrambo, potem pa pride Človek in vam shrambo vzame. Ko jo vrne je prazna. Ne vem kaj si mislijo čebele, ampak jst bi popenla...

No, na kraju stvar izgleda nekako tako -tuki že govorim iz lastnih izkušenj. Primeš sat in ga postaviš na posebno stojalo (na slikci). S posebnim pripomočkom, ki se mu po domače reče vilice, odkriješ "pokrovčke" tistega dela sata, kjer so čebele že zapolnile celice z medom in ga zato zaprle z voskom.

Nato gre sat na drugo stojalo - kjer čaka, da se bo iz njega "iztisnil" med. V bistvu se jih postavi v vrtiljak. Jaz si po domače predstavljam, da med zaradi centrifugalne sile odleti iz celic na rob posode, v kateri se vrti... tam se počasi odcedi dol in v vedro (To napravo za vrtenje satja je možno videti v ozadju zgornje slikce, na spodnji pa čakalno stojalo :P).

Ja, slikce niso bogvekaj-imela sem sladke roke in je mama primla za telefon :P


Ja in to je vsa umetnost kradenja medu čebelam :P



Zdej pa mi povejte - kaj je bolj grozno - sosedu z vrta vzeti tri rožice al stočit 50kg medu?

Če pomislimo na to, da se je sosed z rožo matral prbl. 2uri...če seštejem še sajenje ipd... (namigujem na krajo rož pri klwni) in hkrati: da ena čebela v svojem življenju nabere čajno žličko medu... (ta podatek me vedno znova fascinira).


Naslednjič pa o moji novi izkušnji s pregledovanjem panjev...waw, je bilo zanimivo :)