ponedeljek, 12. april 2010

1ka

Spletne ankete so postale del vsakdana vsakega, ki se vsaj nekoliko sprehaja po širjavah medmrežja. Morda ste jo nekateri izmed vas tudi kdaj že sami delali. Pri tem ste uporabili eno od orodji. Obstaja jih kar precej (recimo Fluidsurvey, Sweetsurvey, ipd). Sama sem tekom študija uporabljala LimeSurvey in Monkeysurvey. Nobene ne pretirano dosti, priznam.

Tokrat sem pod drobnogled dobila 1ko. Dolgo sem poslušala o tem "naprednem" orodju za izdelavo spletnih anket. Dolgo sem poslušala ljudi, ki stvar razvijajo in bentijo čez njo, kako neuporabna je. Vsi, razen Enega, ta glavnega, ki napak noče videti. Ampak od takrat je preteklo že nekaj vode. Ampak, se je stvar na tem področju kaj spremenila?

Danes sem se, po službeni dolžnosti, lotila izvažanje neke ankete. Če odštejem mojo nezmožnost instantnega navigiranja po strani, je vse kazalo lepo. Ankete sicer nisem sama izdelovala, ampak vprašanja so bila pregledno predstavljena. Urejanje le-teh je tudi (vsaj na prvi pogled) izgledalo dokaj enostavno.

Ker nisem zagledala nobenega gumba/zavihka/česarkoli-že za izvoz podatkov, sem se podala v svet FAQ. Najprej sem zagledala vprašanje: "Zakaj ima stran tako neprivlačen design?" :D Brez heca. No, dobila sem tudi odgovor na svoj problem. Izvoz podatkov je pri zavihku "Vnos." Khmm.. ok. vnos, izvoz. Logično, kaj ni? "Sej nima pomjna."

Odprem zavihek Vnosi, kliknem na link za izvoz. Tukaj mi stran ponudi možnost izvoza v .xsl ali v datoteko za SPSS. Nekako se nisem pretirano začudila ob .xsl končnici (navadno se pri orodjih za izdelavo spletnih anket izvaža v .csv formatu)- poznam idejnega vodjo.

Odločila sem se za .xsl datoteko, saj mi SPSS kljub velikodušni pomoči in trudu še ni uspelo inštalirat na računalnik (ja, bom še enkrat prebrala navodila za inštalacijo). Za vse ostalo pa je kul tudi PSPP. Izvoz je šel skozi čisto lepo. Kot prenašanje datoteke z medmrežja. Super! Že sem začela verjeti, da so 1ko popravili do te mere, da je prijazna končnemu uporabniku.

Jeah... NOT!To mi je bilo jasno nekako takoj po tem, ko sem datoteko odprla. Šele po tem sem na spletni strani še enkrat preverila število enot in spremenljivk, sem zagledala z drobnim tiskom napisano:
Podatkov: Vprašanj: 50 (0), Spremenljivk: 206 (0), Enot: 183, Ustrezno: 128 ()

Ja... iz 50 vprašanj je 1ka uspela narediti 206 spremenljivk. Ok, ne rečem. Nekaj spremenljivk več je normalno. Kam pa bi v nasprotnem primeru spravili metapodatke? Ampak, da je razmerje vprašanje spremenljivke enako 1:4... Khmmm. Priznam, da sem v mislih že obnovila obširno znanje vseh "najlepšejših" besed, ki sem ji poslušala v prejšnji službi. Jih ni malo. Na žalost. Ampak to je že druga tema.

In sedaj že več kot eno uro zrem v ekran, gledam številke in poskušam, RES poskušam ugotovit, kateri stolpci so resni in kateri ne. Poiskala sem si tudi pomoč, pri osebi, ki se je s tem že intenzivno ukvarjala.

Kakšni so bili nasveti in pripombe?
  • jaz sem se cel dan ukvarjala samo z analizo ankete za prakso, ki je imela manj kot 15 vprašanj
  • Raztresena Ana: hm.. pa če imaš vprašanje z več možnimi odgovori je vsak odgovor druga variabla /.../ npr. pri vprašanju 3 /.../ zanj imaš 2 variabli: V3 in V3_t5 /.../ prva pomeni ali je odgovoril ali ne :D
    Kosoblejka: ha?
    RA: 5 očitno pomeni da je odgovoril /.../ medtem ko druga pomeni kaj je odgovoril :D :D :D
    K: in sej se hecaš?
    RA: ne, žal ne
  • RA: imaš 200 spremenljivk in mi ne verjameš? :P
Zadnji argument se mi je zdel preprosto preveč resničen...

Torej, kaj smo se naučili danes? Velikokrat se nam zgodi, da bi radi... no ja, navadno MORAMO neko stvar preveriti z anketo. In kaj je lažjega, kot to, da stavr preverimo s spletno anketo. In takrat se prosim, če se le da, odpovejte uporabi 1ke ali pa vsaj počakajte še kakšno leto, da razvije svoje potenciale. Kdorkoli bo že analiziral podatke vam bo neskončno hvaležen. Ena najbolj nadležnih stvari pri analiziranju podatkov jenamreč čiščenje baze, da ne govorimo o taki bazi.

Meni osebno je recimo zelo všeč LimeSurvey, ki je brezplačen in tudi že preveden v slovenščino. Je pa res, da za uporabo potrebujemo lasten strežnik... ali pa si ga sposodimo pri nekomu drugemu:D Zanj načeloma obstaja tudi dobro gradivo (v slovenščini), vendar se trenutno še pogajamo glede pravic za objavljanje...