sobota, 15. november 2008

Planinci in gorništvo

Najberž ste, ali pa morda tudi niste zasledili, da so se na Planinski zvezi Slovenije (PZS) odločili PREPOVEDATI izraza gornik in gorništvo. Po informacijah, ki sem jih dobila od tistih, ki so organizaciji malo bliže, so se baje mnenja kar hudo kresala. In verjamem zakaj. Po mojem mnenju je šlo s strani PZSja za eno samo in veliko pretiravanje. Sej ne rečem - poenotite izrazoslovje. Po več kot 100 letih kar obstaja zveza oz prej društvo je res čudno da se še niso dogovorili za en sam, ampak govoriti o prepovedi je vseeno preveč, se vam ne zdi? Razumem, da priporočimo izraz planinstvo (če se že ta preferira), ampak prepoved?

No besede gor ali dol. Ravno danes je bil na Igu zbor Mladinskih odsekov (MO). Par let sem poslušala o tem kako duhamorno je, kako dolgo je ... ampak nima veze. Hotela sem povedati, da sem med zborom ugotavljala, kako lahko nekatere planince precej zlahka spoznaš. Ne da bi hotela komu dati nalepko na čelo, ampak res velja, da smo vedno bolj uniformirani. Po obleki. Hlače, ki imajo fliko čez koleno, eno majico s kratkimi rokavi, in čeznjo še jakno - navadno piše na njej "windstopper" ali "planinsko društo to-pa-to".

Če še nekaj o vsebini:
  • potekale so tri okrogle mize: orientacija, prenova programa za najmlajše - Mladi planinec in Ciciban planinec, ter razpis. Vse tri so bile kar konstruktivne, v nasprotju s tem kar sem poslušala prejšnja leta (kaj -NAJ BI SE dogajalo) predlogi so bili večinoma konstruktivni, kritike in pohvale seveda tudi.
  • kosilo je bilo boljše kot lani - klobasa z zeljem pač zame ni neka izbira- obojemu rečem ne!
  • Podelilo se je prva priznanja Mladinskim voditeljem - program za vključevanje srednješolce v PD (Planinska društva) je stekla dve leti nazaj in sedaj se že kažejo prvi sadovi. Moram priznat, da je tako ideja kot izvedba zelo dobra in lahko MK kar pohvalimo :)
  • dolžnosti sta bila razrešena tako predsednica MK, kot upravni odbor - dvoletni mandat se je pač končal. Govori in pohvale sedaj že bivšemu vodstvu so se kar vrstile. Sodelovanje je bilo baje boljše, dejanski rezultati se pa seveda kažejo tudi pri drugih stvareh - spletna stran se je v celoti prenovila, pa tudi drugače e nastala celostna podoba in kar je za nas obiskovalce zbora najvažnejše - zbor je postal znosen (že dve leti zapored na njem namreč ni bilo tako dolgočasno, da bi postalo že samo podpiranje glave z roko preveč težavno...)
  • tako se je poslovila predsednica Vanja Kovač, poslovil se je Bojan Rotovnik ipd... ampak Mladinska komisija je tako dobila novega predsednika Uroša Kuzmana in seveda tudi nov upravni odbor.
Ja tako o tem... Ob vožnji nazaj proti domu se je v avtu razvnela debata zakaj je vedno manj mladih dovolj resnih, da bi prevzeli kakšno funkcijo (beri odgovornost za karkoli). In ja, mislim, da je to nagradno vprašanje. Pa s tem ne mislim le v planinskih sferah tak občutek imam ne glede na področje (ok, morda glasba in nogomet ostaneta izvzeta :P).

Sedaj se mi zdi, kot da tarnam kot stari ljudje, ampak res ne razumem. Sej ne rečem da sem sama od nekdaj rada sprejemala zadolžitve- ne nisem, vedno sem se pustila prosit za stvari, ampak ko sem enkrat rekla ja, sem to tudi naredila. Sedaj pa se mi včasih zdi, da ti rečejo "ja sej bom" samo zato da jim daš mir in da se lahko že enkrat nehajo sekirat s tem.
Upam, da nimajo vsi takih izkušenj.