sreda, 19. avgust 2009

Žak Brel ali pravilno Jacques Brel

Se še spomnite, kako zelo sem bila navdušena nad tem pevcem?

Dejasnko mi je všeč, ker poje o vseh možnih stvareh. Njegove pesmi so polne različnih motivov, načinov upovedovanja... recimo... ta CD, ki ga tako ponosno posedujem. Na začetku ima balado... no pesem, ki govori o... naslov je Starci (Les Vieux). Na lep, hkrati pa zelo pretresljivo opisuje življenje ostarelih ljudi. Res, lepo ampak zelo kruto. Še vedno mi gredo kocine pokonci, ko jo poslušam.

Po drugi strani pa poje tudi prav pijansko himno pivu (La Bière). Nikoli ne bom pozabila na "Marieke." Vedno me bo spominjala na tisti vroč poletni večer v Štanjel, ko sem jo prvič slišala. Še vedno upam, da jo kdaj zaslišim s kakšnega CDja, ki bo v najbolj optimističnem planu moj. :D

No in kdo je sploh ta... Jacques Brel, ki ga trenutno Sloveniji predstavljata kar dva igralca, en bolj navdušen nad njim kot drugi. Kdo?

Vsega vam pač ne bom prevedla. Na kratko pa lahko povem, kar se spominm.
Gre za belgijskega pevca. Bil je, kot vsi umetniki čuden - odpovedal se je gotovi prihodnjosti v očetovi tovarni, da se je lahko šel... pevca. Čeprav poročen, se je podal v Pariz, kjer pa je prvič doživel negativne kritike. Prvič sem rekla. Kot vsi trmoglavi pevci, se je tudi zabijal z glavo skozi zid, dokler ni nekega dne postal slaven. Potem je delal še filme in na koncu umrl...najbrž osamljen kot vsi umetniki... ampak... bil je slaven.

In vesela sem, da je bil trmast, čeprav nisem navdušena nad trmastimi ljudmi. Moja francoščina še vedno šepa, zato sem najbolj navdušena nad slovenskimi interpretacijami njegovih pesmi, o njih sem že pisala: Senca tvojga psa (Branko Završan) in Srce v kovčku (Jure Ivanušič). CD z iterpretacijami prvega sem si že priskrbela in me razveseljuje. Na vsaj kak drobček druge predstave pa, kar čakam... Upam in upam, da bo končno izdal album, ki ga obljublja že vsaj dve leti.

Kot vedno, ko govorimo o glasbi, lahko tudi tokrat zaključimo preprosto. Tudi na slovenskem trgu je dosti dobre glasbe, ampak jo je treba poiskat... Slovenci baje nismo preveč navdušeni nad... kvaliteto?:P